1 oktober 2012

Få dagarna att gå

Det är så sjukt tråkigt att inte ha nånting att göra om dagarna och tiden segar sig fram. Nu är det bara 16 dagar kvar till kejsarsnittet, men med tomma dagar känns det som lång tid. Jag kan ju sysselsätta mig med japanskan, men jag är för rastlös för att kunna fokusera på det.

Idag ska jag försöka plugga lite och städa om ryggen tillåter det. Imorn är det fika med mammorna på förmiddagen sen kanske jag ska umgås lite med syster. Resten av veckan blir det plugga och måla i köket. Det måste ju faktiskt bli klart innan bebis är här. Belle sa att hon kan hjälpa mig, så då kanske vi tar hallen med. Vi får se.

På lördag är det fest för pappa och Anna. Sen är helgen typ slut. Nästa vecka är det två lektioner, ett barnmorskebesök och ett ultraljud inbokat så då händer det i alla fall lite mer. Sen är det bara några dagar kvar till snittet, och nästa helg kommer nog vara väldigt nervös! Så jag borde försöka ha nånting att göra då.. Men det är svårt. Fixa det sista här hemma kanske. Men det blir så lätt att jag bara ligger på soffan och gör ingenting bara för att allt känns så tråkigt och det är så svårt att komma igång. Syrran kanske kan få lite fart på mig i alla fall, hon brukar kunna vara bra på det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar