7 oktober 2010

Upplands Motor -Upplands sämsta företag!

När jag slutade på Upplands Motor fick dom mig att skriva på fel papper. Pappret jag skrev på va ett sånt man ska skriva på om man säger upp sig. Jag sa inte upp mig, mitt kontrakt gick ut. Alltså skulle jag inte skriva på nånting alls. För att rätta till felet pratade jag med facket och fick hjälp av en Jonas. Vi hade ett möte med VD'n och kom fram till att min uppsägning skulle ogiltigförklaras.

När mötet va slut så sa Janne (VD'n) att han skulle skriva ett brev som vi sedan skulle skriva under och som Jonas från facket skulle skicka till mig när det va klart.

Det här va i slutet på april (jag jobbade min sista dag 29 april) När jag i juli fortfarande inte hade fått något brev mailade jag Jonas och fick då svaret att han hade glömt det och att han skulle prata med Janne när han kom tillbaka från semestern.


Nu har jag fortfarande inte fått något brev så jag mailade Jonas igen, nu har jag heller ingen ork att försöka vara trevlig. Det behöver jag inte heller, inte när jag har blivit behandlad på det här sättet.



Idag såg jag att jag hade fått svar



Jag förstår inte hur man på ett så pass stort företag kan bete sig på det här sättet. Det fanns ingenting att missuppfatta. Det va Janne som sa att han skulle skriva brevet. Han sa att det inte får gå till på det sättet som det gjorde. Hur kan man missuppfatta sig själv?


Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag har gått ur facket då det bara va en onödig kostnad för mig just nu, vem ska hjälpa mig? Vad kan göras? Ska det gå till så här?


Jag borde kanske släppa det här men jag kan inte. Jag tycker att jag är värd mer.


Tänk om dom bara kunde bete sig som vuxna människor och sluta ljuga! Det finns inte många vettiga människor på det där stället kan jag lova.


"Upplands Motor -Vi gör inte skillnad på folk"

Inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar