18 december 2010

Lite av varje

Jag hade tänkt skriva ett inlägg om en köttfärslimpa, men glömde ta bild på den så då struntade jag i det. Det va i alla fall en köttfärslimpa med mozzarella och babyspenat i. Min första lyckade köttfärslimpa! Riktigt god blev den :)
Sen tänkte jag skriva om julfesten på IKEA, men orkade inte. Så det får komma nu :)


I onsdags va det julfest på IKEA, jag och Björn tog med oss Isabelle och Rasmus dit. Vi började med att äta julbord, det va gott! :D 79 kr för medlemmar och 179 kr för alla andra. Jag är medlem så det blev det lägre priset för oss :) Tur det, för det känns inte som att det va värt 179 kr.


Efter julbordet gick vi till "ta själv-lagret" där det skulle lottas ut grejer. Det visade sig vara i tävlingsform :)

Jag övertalade Belle att tävla med mig (man skulle vara två eller tre personer). Vi fick en kundvagn full med massa grejer som vi skulle bygga ett torn av. Vi satsade på att vara supersnabba och hade först det högsta tornet. Efter ett tag fick vi veta att vi hade fem minuter på oss. Så då gjorde dom andra lagen typ samma som vi hade gjort å så kom vi sist (vi va kortast). Men vi fick ett tröstpris :) En liten svart lykta, som nu hänger på balkongen :)


Sen skulle Björn och Rasmus tävla. Dom fick ett paket framför sig. I paketet fanns en kökspall ("Bekväm" köksstege/pall) som dom skulle montera så snabbt dom kunde. Det va superspännande men efter ca 15 minuter så va Björn och Rasmus klara :D Dom vann varsitt litet "Lack sidobord" i brunt och varsin lykta (lika som Belle och jag) plus att dom fick pallen :)


När tävlingarna va slut så va det auktion, där köpte jag och Björn ett soffbord (Klubbo) för 350 kr. Butikspriset på det är 899 kr, ett riktigt kap med andra ord :)


Efter att vi hade köpt bordet åkte vi hem :) Nu är det riktigt fint i vardagsrummet, det gamla bordet står isärplockat i hallen och väntar på att vi ska bli friska och orka bära ner det i förrådet :)


Det får bli allt för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar