7 oktober 2011

Längtan

Tänk att man kan längta efter något på det här sättet. Det är sjuk, det gnager i mig... Jag försöker verkligen koppla bort den men det går inte.

En tjej i mitt arbetslag i skolan är gravid. Jättemysigt! Men hur kommer jag reagera senare? När det märks mer på henne, eller när bebisen har kommit? Kommer jag kunna vara med och fika när alla tjejerna ses för att fika och mysa med hennes bebis? Jag hoppas verkligen det. Dock så är alla i gruppen väldigt förstående och vi tar hand om varandra, trots att vi inte har känt varandra så läge, så jag tror att hon kommer acceptera att jag tycker att det är jobbigt om jag gör det och dom andra kommer finnas där.

Har jag tur så kanske vi har en liten på gång när det är dags för hennes att komma, det är ju trots allt ett tag kvar till januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar