14 december 2011

Projektarbete

Jag har en fråga som jag tycker är intressant. Vi håller just nu på med ett projektarbete i skolan. Vi ska planera ett tema/projektarbete inom hållbar utveckling för en förskola. Sen ska vi skriva om vad vi har gjort osv.. Alltså göra en påhitteförskola där vi hittar på vad vi har gjort.

Allt detta ska upp på en hemsida som vi gör. I min grupp har vi lagt ned rätt mycket energi på att få sidan att se riktig ut, se ut som att den hålls uppdaterad och förhoppningsvis proffsig också ;)

En sak som jag har märkt när jag har kollat på hemsidor som förskolor har är att de ofta ser oproffiga ut, de är ofta dåligt strukturerade och uppdateras sällan.

Så det jag undrar är

Är det viktigt att en förskola har en uppdaterad hemsida där man som förälder kan gå in och läsa om verksamheten?

3 kommentarer:

  1. Med tanke på att allt blir mer och mer datoriserat så tycker jag absolut att det är viktigt att dagis/förskola har en uppdaterad hemsida. Om inte dagligen så kanske 1 gång/vecka iaf, att man som förälder då vet att den uppdateras varje Måndag tex!

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack så mycket för svaret! Håller med, varje dag behöver man ju inte uppdatera

    SvaraRadera