22 mars 2012

Tentapaus

Jag har kommit alldeles för kort med tentaskrivandet, bland annat för att en kompis kom för att hämta mina lånade råttor som jag har blivit alldeles för allergisk mot :( Hon stannade längre än planerat pga att vi satt och pratade massa bebissaker :) Mysigt att prata med nån om det ju!

Det jag har skrivit har jag dessutom plockat från huvudet så det blir till att leta referenser sen, jag HATAR att jag inte bara får skriva det jag kan. Det är väl för fan bättre att visa att "det här har jag lärt mig under kursens gång" i stället för "så här står det i kursens litteratur" ååh, ibland blir man TOKIG på universitetsstudier. Speciellt eftersom att jag läser på lärarprogrammet och sätten kunskapen förmedlas till oss samt sätten vi examineras på går liksom emot det vi lär oss. Skitbra ;)

Nu tänker jag i alla fall ta en paus, göra en kopp te och sätta mig vid TV'n. Svanskotan är arg på mig för att jag sitter på en köksstol, trots att den här dyna :O

Imorn är det dessutom dags för examination i grupp. Men den är rätt flum så det ska nog gå bra. Vi har gjort en 3D modell av en glödlampa, den ska symbolisera den ultimata förskolan :P Bland annat så står den glödande glödtråden för engagemanget som kvävs hos pedagoger och barn, gasen står för frihet, knappen för variation, glaset för trygghet och sockeln för styrdokumenten :)

Jag har ju faktiskt till och med en bild på skapelsen :)


DSC_0305

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar