12 juli 2012

Barnmorskan

Idag har vi varit på besök hos barnmorskan. Hon kollade mina blodvärden och allt såg bra ut (blodtrycket ligger på 100/60 precis som förr). Fick stick i fingret för andra gången i mitt liv så var lite nervös men det gick ju hur bra som helst! Mycket bättre än att ta i armvecket, speciellt eftersom att jag fick sjukt ont sist.. Ända upp i axeln och i flera dagar hade jag ont.

Mitt SF-mått låg på 22, typ mitt emellan medel och det lägsta och hjärtslagen tror jag låg på 136 (glömde bort det typ direkt för att det var massa annat å så).

Vi pratade lite om att jag är orolig inför förlossningen och barnmorskan sa att det är helt normalt men om jag känner att det behövs så får jag en remiss upp till akademiska där dom har personal som kan hjälpa mig. Jag är även orolig för att mig bäcken ska vara för trångt så jag vill helst göra en mätning och det sa hon att det kan vi också kolla på längre fram. Hon tyckte att jag ska gå på föräldrautbildningen ett par gånger och sen kan vi prata om hur det känns, för kunskap gör en oftast mer avslappnad. Jag tror att jag fortfarande kommer vilja göra en bäckenmätning, men dom andra rädslorna kanske släpper. Det får vi se senare. Men det känns bra att hon tog mig på allvar och att jag ska få hjälp om jag vill det.

Fick även reda på att jag visst går in i ny vecka på lördagar. Herregud vad förvirrande det ska vara hela tiden! Nu räknar vi i alla fall lördagar som +0, så får det vara hur rätt eller fel det vill!

1 kommentar:

  1. Helt normalt att vara orolig inför förlossningen! =)
    Bra att de tog dig på allvar, men det brukar de göra. Man ska inte behöva vara orolig i onödan om sådant som man faktiskt kan undersöka och förbereda.
    Kramar till Er! =)

    SvaraRadera