16 augusti 2012

Japanska

Den 27 kommer jag börja plugga japanska :D Jag kom in på en distanskurs som är på halvfart, yaay! Så nu måste jag försöka få tag på en dyr bok och ett headset. Sen är det bara att hoppas på att datorn inte kraschar fören tidigast efter kursens slut ;) eftersom att det bara är på lilla datorn jag har webcam, vilket är ett krav.

Jag hoppas verkligen att det ska gå bra att plugga samtidigt som jag har en liten bebis, kan tänka mig att det blir lite jobbigt där precis efter förlossningen och så, men jag får helt enkelt se hur det blir :)

Jag har i alla fall skrivit upp mig på lektionstillfällerna som ligger på måndagkvällar samt varannan onsdagkväll så Björn kommer vara hemma när jag har lektion :) Lektionerna är 1½ timme långa och det som ska gås igenom första lektionen har Björn gått igenom med mig förr så det känns ju bra :) Det känns dessutom som att jag har rätt bra förståelse för hur språket fungerar så det borde göra att jag klarar det bra, det är bara skriftspråken som känns lite jobbiga. Framför allt kanji, helt galet mycket streck och grejer ju.. Men med lite kämpande ska det nog gå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar