29 augusti 2012

Lektion nummer två

Nu har jag precis haft min andra lektion i japanska ^_^ Satt och tränade hiragana och lite ord tidigare idag också.. Så det gick rätt bra när jag skulle läsa upp hiragana idag, hade tränat lite på den raden jag fick så behövde mest snegla lite i boken :D

Precis innan lektionen började var det en kille som skrev i chatten att hans internet dog och att det var comhem, så jag tänkte att då lär mitt också dö. Vilket det gjorde, ungefär en minut in på lektionen, då blev jag lite nervös, eftersom att det brukar krångla  flera timmar när det väl har börjat men jag hade tur och fik tillbaka uppkopplingen efter nån minut!

Den här lektionen kändes som att den gick mycket bättre än den förra, förutom när vi blev indelade i smågrupper, då hörde jag bara en av dom andra två i min grupp. Vet inte varför jag inte hörde den andra tjejen, hörde henne inte alls under resten av lektionen heller... Det var i alla fall skönt att det inte kändes lika läskigt och onaturligt att prata den här gången, men jag tror att Björn får fortsätta vara borta när jag har lektion :) Annars kommer det kännas helskumt!

Vi har deadline på läxan 24.00 på söndag och läxan går ut på att fylla i hiragana på ett papper, så det är liksom bara träning :) Sen har vi en del ord vi ska lära oss till nästa lektion som är på måndag,.. Så jag har ju lite att göra, men det är bara kul :D Björn kommer ju vara upptagen med insparken nu så det är bara bra om jag har nåt att göra när han inte är hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar