10 maj 2012

Godkväll

Har man en blogg får man väl lov att uppdatera också tycker jag!

Idag har jag haft en halvkaosig VFU-dag (VFU = Verksamhets Förlagd Utbildning, dvs praktik). Det har varit kort om personal här och där, barnen lyssnar inte gärna på vikarier. Speciellt inte på hon som inte har varit där för och som fick hoppa in akut idag. Hon säger liksom inte till ordentligt och den här gruppen som jag är i behöver det. Dom är helt vilda!

Pga av dåligt med personal så har vi varit ute mycket och när vi skulle ut innan mellanmålen så var det fyra barn som höll på och fjantade sig.. Ojojoj, säger jag bara. Det tar på krafterna, speciellt när man är ovan.

Efter praktiken har jag slösurfat en massa samt skrivit lite på min studieplan. Mixtrat massa med tabeller, för sån är jag. Överarbetar alltid onödiga saker som typ försättsblad och så (även på uppgifter där det inte behövs något).

Jag har även funderat lite på vad jag ska hålla för aktivitet den 21a när jag får lärarbesök. Nånting med kryp är bra för det tycker barnen om. För ungefär 5-6 barn (vill helst inte ha för många) och som tar ca 20-30 min. Har nån någon idé så kommentera mer än gärna! För i mitt huvud står det still. Barnen är 4-6 år.

Ja, det var väl det.. Nu ska jag fixa nåt att äta, bebisen är hungrig ;) haha!

En backsippa! Det fanns MASSOR i skogen vi gick till för att leta vårtecken i tisdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar