13 maj 2012

VFU

Imorn är det måndag igen, vilket just nu betyder VFU. Jag tror dock att min handledare försöker ta livet av mig. Jag ska hålla i tre aktiviteter samt tre samlingar den här veckan. Samtidigt som jag planerar det ska jag hinna med att skriva på b-arbetet, förbereda en aktivitet med tillhörande didaktisk planering inför lärarbesöket samt att min handledare ger mig en extra uppgift till på onsdag - bedöma mig själv utifrån bedömningsmatrisen. Jag hatar att bedöma mig själv! Och jag är så jävla stressad just nu! Och som inte det vore nog så fick jag inte ett skit gjort igår för att granngubben tyckte att vi hade sovit klart vid 06.30, då satte han igång och spelade radio på ashög volym, tack!

Jag har i alla fall fått till mina aktiviteter nu. Det blir en omgång flyta/sjunka, lite lekar (tror att jag ska testa korvkull och här kommer vi) samt ett formkollage. Till samlingarna har jag planerat att barnen ska få säga något dom gillar, göra samarbetsled (sortera sig efter antal syskon o dyl), fruktsallad, jag ska läsa en saga/bildsaga, leka Kims lek (man har olika saker, gömmer en och barnen gissar vad som saknas), samma sak men gömma ett barn och till sist så ska dom få försöka sortera sakerna från Kims lek på olika sätt.

Inför lärarbesöket har jag valt att göra en skattjakt ute i naturen (eller på förskolgården). Jag skriver ut bilder på olika saker och sen får barnen försöka hitta dom (ska kolla om det finns nån klocka som jag kan pingla i när dom ska komma tillbaka) sen ska vi kolla på vad alla har hitta och jämföra sakerna med varandra. Har alla hittat lika löv eller ser dom olika ut? Hur ser dom i så fall olika ut?

Ja, det var väl det jag hade att säga. På tisdag går vi in i vecka 18, heja oss! :D Snart dags för ultraljud, tiden går ju bajsfort :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar