16 maj 2012

Skum sak som hände mig idag

Idag hände det en grej som jag aldrig någonsin trodde skulle hända mig.

Jag satt vid matbordet på förskolan med fyra barn samt en pedagog och jag hade ätit upp min rätt stora portion köttfärssås och spagetti (som förövrigt var sjukt god!). Ett barn bredvid mig har precis hämtat en ny portion och häller på ketchup! Han tar så mycket att vi får säga stopp. Och då händer det. Den skumma saken... Helt plötsligt när jag sitter där och känner ketchuplukten så kommer det ett starkt sug efter en till portion, men massa kethup på!

Jag går och hämtar en ny portion med mat och häller på rätt rejält med ketshup på, blandar om och sen tar jag en tugga och känner nästa konstiga sak. Det är gott! Va?! Vad har hänt med mina smaklökar? Jag avskyr ju ketshup. Det är inte gott och det förstör maten. Men nu satt jag där, med så mycket ketshup i maten att smakade massor av ketshup och jag tyckte att det var gott! Så skumt!

6 kommentarer:

  1. Hi hi skumt det där. Än så länge har mjölk varit min konstiga upplevelse. Har inte tyckt om det på länge. :)

    SvaraRadera
  2. Smaklökarna ändras radikalt när man är gravid :)

    SvaraRadera
  3. Haha, jag hörde en historia om en vegetarian som blev gravid och bara åt ugnsstekt falukorv med ketchup och senap hela graviditeten, så jaaa, nog måste något ändras allt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var ju faktiskt mer skumt än min ketchupgrej :P

      Radera