11 oktober 2012

TUL och annat

Igår var vi på tillväxtultraljud (TUL) för att se att bebisen mår bra och får den näring han ska, eftersom att han är lite liten. Det visade att han väger 2460g och det är tydligen -23%. Ultraljudet för två veckor sen visade -26% så det såg bättre ut nu :)

Vi fick med oss en bild också, men den har jag inte skannat in än, måste göra det sen! i

Idag var vi till barnmorskan och pratade om kejsarsnittet, mätte magen, lyssnade på hjärtat samt kollade mina värden. Jag hade bra värden, SF-måttet var 33,5 och hjärtljuden låg på 137. Barnmorskan skrev in i journalen att Björn har sprut- och blodfobi och att det är nålar som är värst, så att dom vet det på förlossningen. Hon skrev även in att han inte vill klippa navelsträngen och att vi inte vill se moderkakan, så nu tror jag att dom har all viktig info :) Skönt, ifall att vi skulle glömma nämna det liksom.

Nu är det alltså 5 dagar kvar till inskrivning och 6 dagar till förlossningen. Klockan 8 på tisdag (pappas födelsedag!) ska vi vara på BB. Vi kommer få träffa narkosläkare och andra människor som ska ta hand om oss på onsdagen och dom kommer ta prover på mig. Sen på onsdagen ska vi in (antagligen runt 7) till BB, där får vi byta om osv och sen är det bara att vänta på vår tur. Från 24.00 får jag inte äta eller dricka så ibland får man vätskedropp.

Jag börjar bli lite nervös, men mest så är jag förväntansfull! Det är 5 dagar som kommer gå fort! Imorn tänker jag sysselsätta mig med tvätt och städ, sen är det helg och då blir det kanske lite japanskapluggande. Måndag så är det fika med mammagruppen och på tisdag så går ju hela förmiddagen åt till att vara på BB. Ojojoj... Det är nära nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar