25 juli 2011

Hemma från Tokyo

Nu är vi hemma i Sverige igen och det känns skönt att få sova i sin egen perfekta säng! Och det är rätt skönt att kunna andas normalt igen. Det var så fuktigt i luften i Japan så att halsen känndes alldeles konstigt och vi gick och harklade oss hela tiden :P Vi kom hem i torsdags kväll.


Det jag kommer sakna mest är nog maten. Nästan allt vi åt var riktigt gott! Och inte ens dyrt! :O Det känndes så bra att råvarorna var fräsha! Det ända som inte var gott som vi åt var när vi åt Teppanyaki. Teppanyaki är när man sitter vid ett bord och så kommer dom och steker maten åt än vid bordet på en varm platta, eller så steker man maten själv! Vi valde att få hjälp :) En av sakerna vi åt då var med torkade räkor. Det var små, små, hela räkor. Med skal och huvud kvar! Det smakade som fiskmat luktar! Och luktade fiskmat. Fy! Men vi testade i alla fall något nytt!


En annan äcklig grej jag åt var när jag testade en sushibit med typ fenbasen av plattfisk. Smakade prutt, typ! Resten var gott! Till och med McDonalds är bättre i Japan än här, haha!


Just nu kan jag inte komma på något mer att skriva så det här får räcka. Uppdaterar väl igen om jag kommer på något bra :) Ska försöka orka ladda upp lite bilder sen också. Och nån dag ska jag ladda upp lite bilder från bröllopet har jag tänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar