4 augusti 2012

Kantareller!

Ikväll har jag spenderat kvällen med att färga syrrans hår och efter det så har jag rensat kantareller! Jag var ut med svärmor i skogen på eftermiddagen och plockade lite svamp.. Eller lite och lite, fick ihop över två kilo (om nu vågen visade rätt, fick väga mig med och utan svamppåse eftersom att vi inte har någon köksvåg)! Ett tag kändes det som att jag aldrig skulle bli klar med svampen men tillslut så la jag upp det sista från påsen, och ingen av spindlarna hann döda mig :D Yaaay!

Ett av svampställena, klicka för att göra bilden större

Nu, mitt i natten, har jag en liiiiiten liiten hallon/blåbärpaj i ugnen, ville inte att bären skulle bli äckliga så kändes som att det var lika bra att fixa det dirr :)

Har tagit en bild på magen med, Björn sa att det ser ut som en påse på en pumpa men det kanske syns lite ungefär hur stor den är?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar